Meillä ei pahemmin telkkaria tuijotella edelleenkään. Muutama kotimainen tv-formaatti saa meidät tv:n ääreen, mutta aika heikosti on tarjontaa, joka kiinnostaisi. Sen sijaan loma-ajalla katselemme leffoja (tai Rillit huurussa-boksia, jonka hankin miehelle, koska HUIPPUSARJA). Myös viikonloppuisin koitamme varata aikaa hyvällä viihteelle.
Näin viikonloppuna on hyvä listata muutama sarja ja leffa, joita voin lämpimästi suositella katsottaviksi!
Dirty John
Joo moro! Katsoin koko kauden eräänä sunnuntai-iltana. Aivan loistava! Jopa mies jäi katsomaan sarjaa.
Debra tutustuu netissä hurmaavaan Johniin, eikä aikaakaan, kun pariskunta lyö hynttyyt yhteen. Kaikki etenee nopeaan tahtiin, ostetaan taloa ja karataan naimisiin. Debran tyttäret ovat aistivinaan heti Johnissa epäilyttäviä piirteitä ja hiljalleen totuus alkaa paljastua heille. Debra on kuitenkin liian rakastunut ja Johnin pauloissa, jopa niin, että mies menee perheen edelle. Kuinka käy, kun Debra tajuaa itsekin, ettei kaikki ole kohdallaan ja pääseekö hän aviomiehestään enää noin vain eroon?
Sarja perustuu tositapahtumiin.
Passengers
Hyvät näyttelijät ja todella mielenkiintoinen, sekä samalla karsea juoni. Voisin katsoa uudestaankin!
Tulevaisuudessa ei matkata enää perus laivaristeilyillä, vaan matkataan ihmisten asuttamille planeetoille. Matka-aika ei ole ihan paria päivää, vaan yli sata vuotta. Mitä, jos matkustaja herää 90 vuotta liian aikaisin? Voiko itsensä saada vielä takaisin uneen, ja jos ei, millaiseksi voi elämä muodostua valtavalla aluksella, jossa seurana on ainoastaan robotti-baarimikko, sekä kasa siivoavia robotteja? Ja ehkä yksi kanssamatkustaja.
The Prestige
Toodella hyvä elokuva! Taitavat näyttelijät, hyvin kirjoitettu tarina, jolle on luotu upeat puitteet. Loppuratkaisua ei todellakaan osannut päätellä!
Kaksi taikuria, jotka joskus tekivät yhteistyötä, mutta päätyivät kilpailemaan paremmuudesta. Kuinka pitkälle kaksikko on valmis menemään voittaakseen toisensa. Mitä he ovat valmiit uhraamaan?
Nälkäpelit
Loistava kirjasarja, josta on onnistuttu tekemään loistavat elokuvat. Elokuvaan on löydetty rooleihin sopivat näyttelijät, jotka osaavat hommansa! Lisäksi lavasteet ovat todella vaikuttavat, kuten maskitkin. Olen nähnyt monen monta kertaa ja aion katsoa vielä monen monta kertaa. Kirjojenkin lukua voin suositella!
Luonnonkatastrofien hävittämä maailma, johon on rakentunut uusi diktatuuri Panem. Pääkaupungissa hyväosaiset ja kasa aste asteelta huonompiosaisia vyöhykkeitä sen ympärillä. Taustalla epäonnistunut kapina, josta kostona vuosittainen Nälkäpeli, johon osallistuu jokaiselta vyöhykkeeltä 2 lasta. Peliin joutuneet kisaavat elämästä, sillä vain yksi voi selvitä elossa ja hänet julistetaan voittajaksi. Peli, joka on pääkaupunki Capitolissa viihdettä, mutta muilla vyöhykkeillä painajaista. Miten käy, kun tahtomattaan kapinallinen Katniss Everdeen ottaa siskonsa paikan pelissä ja käy presidenttiä vastaan.
Outolintu
Myöskin kirjasarjaan perustuva elokuva-sarja. Tämän tyyliset selvästi kiinnostavat minua! Ekan kerran aloin sattumalta katsomaan ensimmäistä osaa telkkarista ja sitten iskikin se “nämä täytyy nähdä kaikki joskus”. Viimeinen osa minulla on itseasiassa vielä näkemättä.
Ihmiset on jaettu viiteen ryhmään luonteenpiirteittensä perusteella. Ryhmän ratkaisee testi, joka kertoo mihin sinä kuulut. Kuinka käy, jos on outolintu, eikä kuulu selvästi yhteenkään ryhmään? On tehtävä päätös ja liityttävä johonkin ryhmään, paljastamatta totuutta. Mutta miksi totuus pitää salata? Mitä vaaraa on ryhmiin sopimattomissa? Pian selviää, että on muitakin, sekä se, ettei ryhmien tasapainoinen elo ole koko totuus. Mitä sen takana piilotellaan? Ja miksi erilaiset koetaan uhkana?
Labyrintti
Tämäkin on romaaniin perustuvan elokuva-sarjan ensimmäinen osa. Katsoin sen jokin aika sitten telkkarista, ja nyt pitää etsiä loput käsiini. En edes ollut ajatellut, että tämä elokuva voisi imaista minut niin mukaansa, mutta ilmeisestikin nämä erilaisen maailmankuvan luovat kirja- ja elokuva-sarjat vetävät minua puoleensa.
Muistinsa menettänyt Thomas päätyy tajuttomana hissin kyydillä keskelle aukeamaa, jota ympäröi muuri. Hän ei ole ainoa aukeamalle päätynyt, vaan hänen kaltaisiaan poikia on monta. Pian hänelle selviää, että muuri ei ole pelkkä muuri, vaan valtava labyrintti, josta ei ole löytynyt vielä ulospääsyä. Muurista aukeaa joka aamu ovi labyrinttiin, ja illan tullen se sulkeutuu. Kukaan labyrinttiin yöksi jäänyt, ei ole sieltä elossa selvinnyt. Thomas tekee tähän kuitenkin poikkeuksen. Pakkaa sekoittaa vielä lisää tyttö, joka saapuu Thomasin jälkeen ja on viestin mukaan viimeinen saapuva. Pääsevätkö nuoret ulos labyrintista, ja haluavatko kaikki edes päästä pois.
Birdbox
Pitihän se vuodenvaihteessa katsoa, kun siitä niin kohkattiin. Mielestäni ihan katsottava leffa, joka ei kuitenkaan päässyt pelottavimpien listalle. Sen olisi voinut tehdä paremminkin, ja silti elokuvassa on jotain, minkä takia voin suositella katsomaan sen ainakin kerran.
Malorie kiirehtii kohti vettä silmät sidottuina, kaksi lasta mukanaan. He ovat lähdössä kahden päivän matkalle jokea pitkin, päästäkseen turvapaikkaan. Matka on kuitenkin tehtävä silmät peitettyinä, jottei se jokin saa heitä. Vaikka mitä tapahtuisi, katsoa ei saa ja tämä on teroitettu kahdelle lapsellekin! Elokuva hyppii menneen ja nykyisyyden välillä. Kuinka Malorie ja lapset ovat päätyneet pakomatkalleen ja mistä kaikki alkoi. Ja miten matka etenee, pääsevätkö he turvapaikkaan?
Side effects
Oikeasti hyvin tehty trilleri, hyvillä näyttelijöillä höystettynä. Ei mikään heti itsestään selvä juoni, muttei turhan monimutkainenkaan.
Masentunut nainen saapuu uudelle terapeutille, joka määrää naiselle uutta lääkettä. Nainen päätyy tappamaan miehensä ja terapeutin elämä syöstään raiteiltaan. Lääkettä syytetään taposta, mutta pääsyy sälytetään lääkkeen määränneelle lääkärille. Onko kaikki sittenkään niin mustavalkoista? Onko lääke syy miehen kuolemaan? Vai piileekö kaiken takana sairas suunnitelma.
The other woman
Naiset, tämä leffa on huutonaurua. Ja vaikka siinä miehelle kettuillaankin, niin meillä mieskin on tätä kanssani katsonut. Tämä on sellainen hyvänmielen elokuva! Ja jos olet joutunut jonkun kusipään pettämäksi, niin katso tämä ja kerää vinkit talteen!
Kun kolme naista saa selville tapailevansa samaa miestä, on helvetti irti. Sen sijaan, että naiset päätyisivät pelkästään haukkumaan toisiaan huoriksi, he päättävätkin kostaa nilkille, joka tuntuu pyörittävän naisia kuin karusellia! Kosto on suloinen, tai riippuu toki keneltä kysyy. Hah!
Grace &Frankie
Aikoinaan, kun tämä sarja tuli, niin ahmimme miehen kanssa ekan kauden. Aivan huippu sarja! Sen teko olisi tosin voitu jättää pariin kauteen, koska sen jälkeen mielenkiinto lopahti. Kuitenkin, jos huumoria kaipaat, katsoa ainakin ekat kaksi kautta. Aivan hulvatonta menoa!
Grace ja Frankie ovat hyvin erilaisia naisia, joita keskenään työskentelvät miehet yhdistävät. Pian yhdistäviä tekijöitä löytyy enemmänkin, kun miehet ilmoittavat haluavansa avioeron, voidakseen mennä keskenään naimisiin. Siitäkös riemu repeää ja kahden naisen on yhdistettävä voimansa, kestääkseen entisiä aviomiehiään.
Noin! Paljon on hyviä tarinoita ja hyviä näyttelijöitä. Vaikka rakastankin kirjoja ja lukemista, nautin myös hyvin tehdyistä elokuvista ja sarjoista, sekä hyvästä näyttelijäntyöstä!
Yllä mainittujen lisäksi toki suosittelen myös FRENDEJÄ, koska ne nyt vaan on PARHAUTTA.
Kuvat Netflixistä.