Tehotreenit kolahti.

Keväällä poljin kuntopyörää kuin hullu, ja kiitos sen, sain karistettua ylimääräisiä (mm. joulun aikaan kertyneitä) kilojani. Tänä vuonna päätin, että kiloja ei kerätä ja jatkan sillä linjalla, että joka päivä ei tarvitse mussuttaa pullaa tai jäätelöä, eikä kahmia sokeria, vaikka ulkona pimeneekin. Nollalinjalla en kuitenkaan vieläkään ole, vaan koitan pysyä vain kohtuudessa.

Mitä sen sijaan tulee liikkumiseen, niin latasin kesällä Yogaian takaisin ja maksoin samantien vuodeksi itselleni treenit! Nyt kun se on maksettu, niin on pakko käyttääkkin, ja olen minä kuulkaas käyttänytkin. Olen koittanut treenata sen kanssa 2-3 kertaa viikossa ja nautin siitä!

Joogaajaa minusta ei saada, en tiedä mikä siinä on, mutta ei vaan iske. Pilatesta rakastan, jooga taas on tuskaa. Mutta, ei haittaa! Nimittäin Yogaiassa on paljon muutakin kuin joogaa. Itse keskityn “tehotreeneihin”, jotka ovat 10 minsan rykäyksiä. Yleensä teen pari kolme treeniä ja niiden päälle 20 minuutin venyttelyn. Joskus teen lisäksi painoilla omaa treeniä.

IMG_20191004_131849_991.jpg

Painoni ei ole pudonnut mihinkään, mutta kyllä on peffassa nyt pelkän läskin sijasta lihasta ja vatsalihaksetkin on todentotta löytyneet! Ihan mahtava fiilis! Olen tyytyväisempi vartalooni, kuin vuosiin, ilman että olisin langanlaiha. Minussa on voimaa ja liikunnasta saatu hyvä olo huokuu ulospäin.

Ihan pelkällä kehonpainolla ja riittävillä toistoilla saa jo oikeasti tulosta, eikä se vaadi edes 1,5 tunnin salilla rehkimistä. Toki, jos haluaa päästä super timmiin kuntoon ja saada kaikki lihaksensa näkyviin, niin se vaatii sitten siellä salilla asumista, mutta mikäli pelkkä omasta kehosta huolehtiminen riittää, niin kotitreenillä pääsee jo pitkälle!

IMG_20191004_131612_361.jpg

Otatinpa muuten taas kuvat kropastanikin, jotta on vertailumahdollisuuksia jatkossakin. Käsivarret olivat 4kk aikana kaventuneet ja pyrstö pyöristynyt. Eli vaikka se vaaka pysyy tiukasti tietyissä lukemissa, niin muutosta on tapahtunut. Ja juuri siksi tykkään kuvista enemmän. Niistä näkee tulokset vaakaa paremmin.

Kyllä minä edelleenkin löydän itsestäni kohtia, jotka minun mielestäni kaipaavat treeniä, mutta olen yrittänyt opetella siinäkin lempeyttä itseäni kohtaan. Olen koittanut kääntää ne ajatukset siihen, että häiritsisivätkö kyseiset asiat minua toisen kropassa. Haittaako ystävässäni moiset asiat (eivät muuten koskaan häiritse) ja mitä ajattelen nähdessäni sosiaalisessa mediassa esimerkiksi kuvia toisten naisten vartaloista “epäkohtineen”. Toisia kohtaan olemme armollisia ja ihailevia. Pitäisi opetella olemaan samanlainen itseäänkin kohtaan!

 

Lemppariohjaajani Yogaiassa on muuten Erika, ja Minnan tunnit on myös hyviä!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s