Nähdä itsensä hyvänä.

Kuulkaas niin se vaan on, vaikka en vuosi kaksi sitten olisi uskonut. Olen nimittäin alkanut tuntemaan oloni hyväksi kropassani. Siitäkin huolimatta etten ole treenannut kunnolla kuukausiin!

Vuosi sitten katselin instassa ihania alusvaatekuvia eri naisista. Osa kuvista oli ammattilaisten ottamia, osan olivat somettajat napanneet itse itsestään. Ajattelin kuinka upeita ja rohkeita nuo naiset olivat ja mietin olisinko itse yhtä rohkea. Näyttäisinkö yhtä hyvältä. 

Nyt julkaisin moisia kuvia itsestäni instagramissa, ja pidän kuvia aivan ihanina! 

20200630_162837

En keskity kohtiin, joista olen epävarma, vaan kokonaisuuteen joka onkin oikein hyvä. 

Mikä muutoksen on oikein aiheuttanut? Miksi yllättäen ne vartalon epäkohdat eivät enää tunnukkaan epäkohdilta?
Syynä ovat juurikin ne muiden julkaisemat kuvat. Olen nähnyt siloittelemattomia kuvia erilaisista ja eri kokoisista vartaloista. Kuvissa on näkynyt selluliittia ja arpia, mitä minultakin löytyy. On näkynyt erilaisia vatsoja. Kiinteitä, pyöreitä, sileitä ja niitä joihin raskaudet ovat jättäneet jälkensä. Olen ymmärtänyt, että jos muiden arvet ja vatsamakkarat eivät häiritse minua muissa, niin miksi ne ovat häirinneet minua itsessäni. Kun olen ajatellut erilaisten naisten olevan kauniita, ihania, upeita juuri sellaisina, muokkaamattomina, olen alkanut olla itseänikin kohtaan armeliaampi. Olen alkanut pitämään itsestäni enemmän. Koska olen huomannut, etteivät ne upeina pitämäni naiset olekkaan niin kovin erilaisia minuun verrattuna! Eivät ilman filttereitä ja viimeiseen asti mietittyjä asentoja.

Toki koen edelleen välillä epävarmuuden tunteita vartalostani, mutta luulen kaikkien kokevan joskus. Ja se on ihan okei. Pääasia on se, että olen vartaloni ja ajatusmaailmani kanssa nyt paljon paremmassa tilassa, kuin muutama vuosi sitten.
Somella on ajatusmaailmaamme valtava vaikutus, ja olen onnellinen siitä, että siellä näkyvä osa on alkanut laajentua!

Ja mitä tulee siihen rohkeuteen, niin sekin on hassu juttu. Nimittäin mitä rohkeaa on olla sellainen kun on? Eikö sen pitäisi olla ihan normaalia? Tämäkin on vain ajatusmaailman vinksahdus. Timmin kropan omaava voi jakaa bikinikuviaan ilman rohkeutta, mutta jos ei löydykkään litteää vatsaa, niin onkin yllättäen rohkea jakaessaan itsestään kuvan bikineissä? Toinen saa kommentteja siitä miten näyttää upealta, ja ehkä toinen saa niitä myös. Niiden lisäksi tulee kuitenkin juuri niitä “oot niin rohkea!”-kommentteja. On somen syytä, että sitä pidetään rohkeana. Tai sitä, että se vaatii rohkeutta! Sillä kaikki vartalot ovat hyviä ja ansaitsevat saada näkyvyyttä. Sen ei pitäisi vaatia rohkeutta, että kuka vain voi kulkea kesällä uimapuvussa ja halutessaan jakaa rantakuvan somessa.
Ehkä tämäkin hiljalleen muuttuu, kun näemme enemmän ja enemmän kaikenlaisia vartaloita mitään peittelemättä. Nimittäin jokainen vartalo on kaunis ja hyvä juuri sellaisena kuin se on. Ei sitten kun on laihtunut 5 kiloa tai saanut lisää lihasta. Vaan juuri nyt. Minä olen upea, sinä olet upea!

 

 

2 thoughts on “Nähdä itsensä hyvänä.

  1. Näität aivan upealta ❤️. Minulle usein sanotaan, että olen rohkea kun julkaisen itsestäni kokovartalo kuvia vaikka olen kokoa xxl. Minusta siinä ei ole mitään rohkeaa, vaan olen niin kuin kaikki muutkin, oma itseni.
    Ihanaa keskiviikkoa sinulle ❤️

    Liked by 1 person

    1. Kiitos Outi! ❤

      Juurikin tuo, että julkaiset vaan kuvia itsestäsi, ihan kuten kaikki muutkin. Ja olet upea, kuten kaikki muutkin!

      Ihanaa keskiviikkoa sinullekkin! ❤

      Like

Leave a comment